E- Ticaret Alt Yapısı Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Sorusuna yanıt verirken dikkat edilmesi gereken önemli birkaç husus bulunmaktadır. Bu hususlar esneklik, güvenlik, site için ayırılan bütçe, iyi yapılan planlama, yönetimin iyi işlemesi, kullanımın kolay olması, hedef kitlenin çok iyi bilinmesidir.
E ticaret altyapıları şirketlerin, karmaşık işlevlerini sistemli bir şekilde yürütebilmelerine olanak sağlayan bir yazılımdır. İşletmelerin pazarlama yapabilmesi ve satış işlemlerini yönetmelerini kolaylaştırabilecek E- ticaret uygulaması yeni sistemde işletmelerin rakipleri ile rekabet edebilmesi için son derece gerekli bir sistemdir.
E- Ticaret Alt Yapısı Seçerken,
E- ticaret alt yapısı seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Sorusunun cevaplarını incelemek gerekirse;
- Esneklik,
Kullanıcılar tarafından kolaylıkla kullanılabilen ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilen bir E- ticaret sitesi tercih etmek işletmeler için son derece önemli bir detaydır.
- Güvenlik,
Her alanda olduğu gibi E- ticaret işlemlerinde de güvenlik üzerine oluşabilecek herhangi bir siber saldırıya karşı e ticaret alt yapısı son derece güvenli olmak zorundadır. Aksi takdirde işletmeler çok ciddi zararlar ile karşı karşıya kalabilecektir.
- Bütçe,
E- ticaret alt yapısı oluşturulurken bütçe çalışmasında, güvenlik, bakım, şirkete özel uygulamalar sunma ve işlevsel açıdan kolaylık sağlama gibi imkanlar sunan, web tasarımını iyi planlayan firmalar ile anlaşma sağlamanız sizi ekstra masraflara girmekten kurtaracaktır. Bir kez en donanımlı site ile çalışmak, birkaç kez ödeme yaparak istediğiniz verimi alana kadar site arayışına girmenize ve maddi zarara uğramanıza sebebiyet verebilmektedir.
- Planlama,
İşletmenin ihtiyaçları ne yönde ise ve öncelikleri ne ise ona göre planlanmış alt yapı sunan E- ticaret sitesi tercih edilmelidir. İyi yapılmış planlama çalışma sürenize katkı sağlayabileceği gibi aynı zamanda rahat bir yönetim imkânı da sunmaktadır.
E- ticaret alt yapısı seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Konusunu kullanım, yönetim ve hedef kitle konuları ile değerlendirdiğimizde;
- Kolay kullanım,
Kullanıcılar tarafından rahat kullanılabilecek bir E- ticaret alt yapısı kesinlikle son derece önemlidir.
- İyi bir yönetim,
İşletme tarafından çok iyi yönetilebilen E- ticaret sitesi hem zamandan hem de ekonomik açıdan kolaylık sağlayacaktır.
- Hedef kitleyi iyi belirleme,
İşletmenin ürününü sunduğu kitleyi ve o kitlenin demografik özelliklerini çok iyi analiz etmesi oluşturulacak olan E- ticaret alt yapısını doğrudan etkileyecek önemli bir noktadır.
E- Ticaret Altyapısını Oluşturan Bileşenler
E- ticaret alt yapısı seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Sorusu cevaplanırken bu sistemde kullanılan bileşenlerin varlığı da son derece önem arz etmektedir. Bu bileşenler donanım, yazılım ve ağ olmak üzere 3 grupta incelenmektedir.
Dış dünyayla erişim sağlamanıza olanak tanıyan ve verileri saklama, kullanma gibi işlevleri olan bileşen donanım, sistemi yönetmenize olanak tanıyan bileşen yazılım ve süreci, uygulamayı, dış ağlar ile iletişim kurabilmeyi ve kullanıcı oluşturabilmeyi mümkün kılan bileşene de ağ denilmektedir.
E- Ticaret Alt Yapıları Nelerdir?
E- ticaret alt yapısı seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Sorusu yanıtlanırken, e- ticareti oluşturan alt yapıların bilinmesinde de faydalı olacaktır. E- ticaret alt yapıları;
- Magento
- OpenCart
- Wix
- Shopify
- 3dcart
- WooCommerce
- BigCommerce şeklinde sunulmaktadır.
Hedef kitlenizden, ürününüze kadar ve kullanım amaçlarından, verimliliğe kadar her detayın önemli olduğu E- ticaret alt yapısı oluşturulduktan sonra zamanınız ve paranız sizin olabilecektir.
Sürekli gelişen teknoloji ve ürün yelpazesindeki artışlar ile ticaretin gelişim halinde olması her işletmenin yeni bir kanal arayışında olduğunu gözler önüne sermektedir. Bu sebeple artan ticari hayata ayak uydurmak için mutlaka E- ticaretin de uygulama alanına girmesi, işletmeler için önem arz etmektedir