X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar

Tüm Sanal Sunucu Paketlerinde NET %30 İndirim ! Paketleri Hemen İncelemek İçin TIKLAYIN !

Tüm Sanal Sunucu Paketlerinde NET %30 İndirim ! Paketleri Hemen İncelemek İçin TIKLAYIN !

WhatsApp  Satış Öncesi

Genel Tanım

 

Push bildirimleri web sitelerinde ve web tabanlı tüm uygulamalarda kullanıcının onayıyla aktive edildikten sonra kullanıcıya site ya da uygulamadaki yeniliklerle ilgili bildirim gönderme işlemi şeklinde tanımlanabilir. Push bildirimleri uygulama ya da web site açık ya da aktif olmadığı zamanlarda da sağ alt köşede görüntülenir.

 

Push Bildirimleri Çalışma Prensibi

 

KVKK uyumluluğu kapsamında kullanıcılara push bildirimleri gönderebilmek için kullanıcının onayını almak gereklidir. Kullanıcılar tasarıma göre farklılık gösteren Evet ya da İzin Ver seçeneğine tıkladıktan sonra bildirimlerinizi göndermeye başlayabilirsiniz. Bu onayla birlikte aboneler sisteminize dahil olan kullanıcınızın bilgilerine yine KVKK kapsamında erişebilirsiniz. Bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli husus site domaininizin HTTPS yani güvenli olması zorunluluğudur.

 

Push Bildirimleri Kullanım Alanları

 

Günümüzde pek çok ürün ve hizmet satışı web siteler ya da online uygulamalar üzerinden yapılmaktadır. Bu noktada tüm site ve uygulamaların birincil önceliği etkileşim oranlarını mümkün olduğunca yükseltmektir. Örneğin web üzerinden yayın yapan bir dergi ya da gazete sitesinde içeriklerin tıklanma sayısını arttırmak için en etkili yöntemlerden biri push bildirimlerinin aktive edilmesidir. Bu sayede yeni bir haber içeriğinin yayınlandığına dair gönderilen push bildirimleri o sırada siteye giriş yapmamış bir kullanıcıyı siteye yönlendirebilir. Push bildirimlerinin ürün ve hizmet satışı yapan markalara ait site ya da uygulamalar için kullanımı oldukça yaygındır.

 

Push Bildirimleri Kullanmanın Avantajları

 

Hedef Kitle

 

Push bildirimleri en başta kullanıcının şahsi onayını alarak aktive olduğu için ilgili ürün ya da hizmetin potansiyel alıcısı olabilecek hedef kitleye doğrudan erişimi sağlar.

 

Yüksek Etkileşim

 

İnternet kullanıcılarının PC ya da telefon ekranında karşılarına çıkan herhangi bir içerikle ilgilenme süresi oldukça kısadır dolayısıyla ilgili içeriği kapattıktan sonra ihtiyaç duydukları zaman size ait içeriğin bulunduğu web site ya da uygulamayı hatırlayıp geri dönmeleri olasılığı oldukça düşüktür. Bu noktada push bildirimleri, etkileşimin sıklık oranını ve sürekliliğini sağlama konusunda oldukça etkilidir.

 

Dijital Pazarlama

 

Kullanıcıya gönderilen yeni bir ürün tanıtımına, ürün özel kampanya ve indirimlerine dair bilgiler içeren push bildirimleri sadece siteye ya da uygulamaya ziyaretçi kazandırmakla kalmayıp ilgili ürün ya da hizmetlerin satışını da desteklediği için etkili bir dijital pazarlama yöntemidir.

 

Aktivasyon Kolaylığı

 

Push bildirimleri kullanılmaya başlamadan önce site ve/veya uygulamalara abonelik işlemi ve sonrasında bildirimlerin gönderimi mail sistemi üzerinden yapılmaktaydı ve bu yöntem halen kullanılmaktadır. Bu yöntemde kullanıcılardan herhangi bir aboneliği aktive etmek için genellikle bir form doldurmaları ve bu formda mail adresi, isim, soy isim vs. gibi bilgileri paylaşmaları istenmektedir. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğu bu tip uygulamaları hem çok zaman aldığı hem de kişisel bilgilerini paylaşmak istemedikleri için tercih etmiyorlar. Ayrıca mail kutularına gelen bildirimlerin büyük bir kısmını da spam kategorisinde okumadan silme eğilimi gösteriyorlar. Bu bağlamda push bildirimleri, abonelik aktivasyonu sadece evet/izin ver seçeneğine tıklayarak gerçekleştirildiği için çok daha tercih edilen bir yöntemdir.

 

Etkili Bir Push Bildirim Nasıl Yaratılır?

 

Push bildirimlerinden en üst seviyede verim sağlamak için aşağıdaki önerilerden faydalanabilirsiniz.

 

Mesajınız açık ve Net Olmalı

 

Dikkatini sınırlı bir süre çekebileceğiniz için kullanıcılar push bildiriminizde vermek istediğiniz mesajı ilk bakışta görebilmeli. Bu yüzden uzun metinler yerine doğru anahtar kelimeleri kullanmayı tercih edin.

 

Görsellerden destek alın

 

Push bildirimlerini küçük reklam panoları gibi düşünebilirsiniz. Bu yüzden kullanıcının dikkatini çekmek için doğru renklerden ve görsellerden faydalanın. Ayrıca marka bilinirliğinizi sağlamak ve sürdürmek için push bildirim içeriğinde logo ve/veya marka isminizi mutlaka kullanın.

 

Push Bildirim Sıklığı

 

Push bildirimleri sıklığını doğru ayarlamak çok önemlidir çünkü kullanıcılar aynı site ya da uygulamalardan sürekli olarak aldıkları bildirimleri sıkıcı bulabilir ve aboneliği sonlandırabilirler. Bu yüzden abone kitleyi sınıflandırarak sadece onları ilgilendirebilecek içeriklere sahip push bildirimlerini paylaşmayı tercih edin.

Top